10 otázek pro hoteliéra

Datum: 20.3.2013
Rozhovor s Josefem Bárou, časopis GASTRO HOTEL (leden - únor 2013)

Jak dlouho pracujete v hotelnictví?

Od 14 let, kdy jsem nastoupil do 1.ročníku v oboru kuchař, je to více jak čtvrtstoletí.

Co je podle Vás zásadní pro dobrý chod hotelu?

Stanovit si jasné cíle, zaměřit se na potřeby klientů a samozřejmě také zkušenosti, znalosti, komunikace a spolehlivý personál.

Jakým způsobem propagujete Vaše ubytovací zařízení a služby?

Máme značnou nabídku vlastních hotelů jak v ČR, tak i na Slovensku, stejně tak i cílovou skupinu klientů jako např. mladé rodiny s dětmi, seniory, byznysmeny, manažery atd. téměř z celého světa.  Nejlepší propagací je samozřejmě samotné kladné hodnocení od klientů na portálech a používáme také marketingový mix ve formě reklamy, médií a direkt marketingu.  

4. Co si myslíte o snižování cen v ubytovacím segmentu?

Snižování cen? Již třetím rokem se nám daří průměrné ceny zvyšovat.

5. Jaký máte názor na využívání služeb "slevomatů" v hotelovém businessu?

EuroAgentur je hotelový řetězec a z vlastní zkušenosti vím, že záleží na správném vytipování, kdy, kde a s jakou speciální nabídkou se do těchto akcí zapojit. U některých našich hotelů bych podobný typ prodeje nikdy neudělal, ale provozujeme i hotely, kde tento způsob využíváme.    

6. Čím se řídíte při výběru dodavatelů?

Kvalita, cena, reference, servis.

7. Podle jakých kritérií vybíráte personál? 

Snažím se předcházet vybírání nového personálu, nemám rád fluktuaci, zvláště pak v top managmentu. V hotelech, ve vedení společnosti i v naší incomingové cestovní kanceláři potkáte zaměstnance, kteří zde pracují i několik let.  Doufám, že je to právě díky prostředí v kterém pracují a v přístupu k nim. Na druhou stranu člověk z vně firmy přinese nový pohled a tak jsem za poslední rok vyměnil kompletně celé marketingové oddělení.

8. Ověřujete si kvalitu Vašich služeb dotazníky nebo formou mystery shoppingu?

Ano a velmi často. Využíváme oba způsoby jak si potvrdit, že klienti získávají to, co od nás očekávají.

9. Čím se snažíte odlišit od konkurence?

Umožňujeme hotelům, zapojit se do našeho řetězce formou franchisingu nebo smlouvy o řízení. Slyšel jsem, jak naše manažerka dostala od zájemce stejnou otázku a odpověděla mu

"Jděte se podívat k nim, pak k nám a uvidíte", myslím, že je to výstižné.   

10. Sledujete nové trendy v hotelnictví a využíváte je v každodenní praxi?

Samozřejmě, bez toho by ani nebylo na naší úrovni možné podnikat.

 

 

 

EuroAgentur.com: Hotely v Praze | Hotely v Karlových Varech | Hotely na Šumavě a další hotely

Copyright © 2007-2014 EuroAgentur Hotels&Travel a.s.
Všechna práva vyhrazena
Topinfo CMS