EuroAgentur partnerem komunikačního portálu MyWayNews

Datum: 7.2.2013
Rozhovor s Ing. Karlem Žárským, obchodním a marketingovým ředitelem společnosti EuroAgentur Hotels & Travel a.s., uveřejněný na MyWayNews.

1.    Vím, že vaše společnost je největší soukromá hotelová společnost v Česku: mohl byste ve stručnosti našim čtenářům představit značku EuroAgentur Hotels & Travel?

EA H&T je společností, která přes 23 let přiváží klientelu, hosty z celého světa do vlastních hotelů v České republice, ale i na Slovensku.  Máme mnohaletou tradici, ale i dynamickou současnost, která nás díky všem našim úspěchům staví mezi přední hráče v oblasti cestovního ruchu a hotelnictví na tuzemském trhu. 

2.    Po propadu v předchozích letech se zdá, že se hotelový trh pomalu zvedá. Jak byste charakterizoval dnešní situaci na trhu? Jak se vede konkrétně vaší společnosti?

Souhlasím, trh se zvedá.  Vlastní firemní analýzy to také potvrzují.  ČR je atraktivní historickou destinací pro turisty a zároveň také česká klientela začala dávat přednost více tuzemským pobytům. Bohužel, oproti každému plusu se vždy postaví i ekonomické mínusy, jakými jsou například stále se zvyšující místní poplatky, DPH, nákupní ceny atd. Naše firemní výsledky přesto vše zaznamenaly ve vývoji, resp. za poslední dva až tři roky, a to jak v oblasti rozvoje, financí, obchodu i investic vyšší výkon, ale i lepší hospodářské výsledky.

4.    Do ČR přivezete ročně statisíce turistů: jaké jsou dnes v incomingu trendy? Co zajímá návštěvníky České republiky a Prahy?

Samozřejmě nejvíce láká historie, kultura a zážitky. Záleží na cíly, kvůli kterému klienti přijedou. EA incomingová cestovní kancelář organizuje např. svatební pobyty, které jsou u zahraničních klientů stále více poptávány, stejně tak i kongresy a konference pro tisíce účastníků. Trendem je samozřejmě i lázeňství, které je populární u ruské klientely, ale i poznávací 2 až 3 denní pobyty po Moravě a jejích vinných sklípcích.  Díky technickému rozvoji, mobilním aplikacím a online rezervacím se cestování stává stále snadnějším. 

5.    Provozujete především tříhvězdičkové a čtyřhvězdičkové hotely. Pozorujete v poslední době například vyšší poptávku hostů směrem k více hvězdičkovým zařízením? 

Většina EA hotelů je čtyřhvězdičkových. Vhodná kategorizace hotelu záleží na regionu, místní konkurenci a dalších aspektech. Nejdůležitější však zůstává správné nastavení poměru ceny a služby. V tomto ohledu patří Praha k evropsky nejlépe hodnoceným destinacím. Jako klient z toho budu nadšený, ale jako obchodník příliš ne. V poskytování kvalitních a dobře placených služeb se máme celorepublikově ještě stále co učit a zlepšovat. ČR by si také určitě zasloužila větší a kvalitnější propagaci ve světě.     

6.    V Praze vzniklo za posledních pět, sedm let obrovské množství hotelů, podle dostupných čísel jsme překročili celkovou nabídkou i výrazně větší evropská města – pročistí se trh a ubudou podle vás některé hotely?

Pevně doufám, že tento hotelový boom již skončil. Pokud opomenu zahraniční investory, věřím, že u nás každý zná někoho, kdo s hotelnictvím a cestovních ruchem již nějakou zkušenost má, a ten mu prokáže fakt, že kdo tuto práci provádí aktivně a poctivě, tak ví, jaká je to dřina a určitě nejde o jednoduše vydělané peníze. EuroAgentur mimo jiné poskytuje i Franchising nebo Smlouvy o řízení. Oba dva způsoby jsou postaveny na tom, že se s provozovateli hotelů na základě daných pravidel, zejména také těch finančních, rozhodneme prosadit jeho hotel na trhu a předat mu naše zkušenosti a know-how. Víme totiž, co je reálné a co ne. Takže, pokud budou stále ti, kteří věří v nereálná čísla, neslyší na požadavky klientů a zapomínají na kvalitu služeb, tak ano. Hotelů pak bude méně, ale to bude jen pro dobro věci.

7.    Co dnes podle vás rozhoduje o úspěchu hotelu? 
Dobře nastavený finanční plán, příjemný personál, kvalitní služby, ale třeba i jeho vůně nebo atmosféra.

8.    Jaké novinky chystáte v tomto roce EuroAgentur Hotels & Travel?

Pro naše klienty jsme úspěšně spustili vlastní věrnostní program EA Benefit program a v první polovině roku 2013 zahájíme provoz dvou nových EA hotelů. Současně se chystáme expandovat do zahraničí, konkrétně do Arménie, kde se buduje pětihvězdičkový hotelový komplex. Dále se podílíme na přípravách pro účastníky MS U-19 v basketbalu mužů v červnu 2013 a zároveň se v letošním roce chceme více zaměřit na charitativní projekty.  
   
9.    Protože jako partner tohoto měsíce pozvete tři šťastné výherce naší soutěže na víkendový pobyt, dejte nám na závěr rozhovoru „váš únorový tip“? Kam byste naše čtenáře pozval vy osobně?

Mimopražské bych určitě pozval do Prahy, která je krásná v každém ročním období a milovníkům zimních sportů bych v tomto období doporučil některý z našich hotelů na Šumavě.  

Děkuji Vám za rozhovor.
______
EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. je největší soukromá hotelová společnost v Česku, provozující 45 hotelů a 16 gastronomických zařízení. Její hotely a restaurace naleznete nejen v hlavním městě Praze (11 hotelů v centru Prahy), ale i v dalších atraktivních místech České republiky – ve světoznámých lázeňských Karlových Varech, v Hradci Králové, Kutné Hoře, Jihlavě, Třebíči, Frýdku - Místku nebo v malebných horských lokalitách jakými jsou Šumava a Krkonoše nebo na břehu Lipenského jezera. V portfoliu společnosti jsou i hotely na Slovensku v Bratislavě, Trenčianských Teplicích a ve Vysokých Tatrách. 
Nedílnou součástí společnosti je také významná česká incomingová cestovní kancelář, která v loňském roce přivezla do České republiky přes 450 tisíc turistů.
Kongresové oddělení EuroAgentur Hotels & Travel se zabývá zabezpečením kompletních služeb pro kongresy, konference a incentivní akce. Mezi nejvýznačnější realizované akce patří organizace kongresu EASL s 3500 účastníky, kompletní zajištění ubytování pro Mistrovství světa v ledním hokeji 2004, 250 let výročí bitvy u Slavkova 2005, Mistrovství světa juniorů v ledním hokeji 2002 a 2007, Mistrovství světa v basketbalu žen 2010.  
Profesionální EuroAgentur Culinary Team společnosti má bohaté zkušenosti se zabezpečením prestižních akcí jak ve vlastních gastronomických zařízeních, tak i v takových atraktivních prostorách, jako je Španělský sál Pražského hradu. EA Culinary Team zabezpečoval VIP catering na letní olympiádě v Pekingu 2008, České dny v Číně a dny české kuchyně v Paříži, Limě a Taškentu. Průběžně se mistři kuchaři prezentují cateringem na tuzemských a zahraničních veletrzích.
Logo EuroAgentur Hotels & Travel se stalo za dobu působení společnosti na trhu cestovního ruchu zárukou vysoké kvality poskytovaných služeb, stability, důvěryhodnosti a profesionálního přístupu ke klientům.

 

 

EuroAgentur.com: Hotely v Praze | Hotely v Karlových Varech | Hotely na Šumavě a další hotely

Copyright © 2007-2014 EuroAgentur Hotels&Travel a.s.
Všechna práva vyhrazena
Topinfo CMS